למה שלעסק שלך יהיה דף בפייסבוק? וכיצד ניתן למטב אותו? קרא מדריך עבור פתיחת דף עסקי בפייסבוק עכשיו
בין אם אתה רוצה לספק מידע מעודכן, להציג מודעות או להציע צורה נוספת של שירות לקוחות, דף פייסבוק Business יכול לעזור לך לעשות את כל זה ועוד.
במחקר שנערך עבור פייסבוק בשנת 2017, שניים מתוך שלושה משתמשי פייסבוק ברחבי המדינות שהשתתפו בסקר הצהירו כי הם מבקרים בדף עסק מקומי לפחות פעם בשבוע.
למרות שסביר להניח שאתם כבר מכירים (וכנראה אפילו שיש לכם) פרופיל פייסבוק אישי, במה הם שונים מדף עסקי באתר? אנו נספק לך מדריך שלב אחר שלב כיצד להגדיר דף פייסבוק עסקי, נסביר מדוע לעסק שלך צריך להיות דף ולטפל בשאילתות מפתח כגון עלות ומיטוב.
בנוסף, נציע הדרכה כיצד לדעת אם דף מצליח, וכן נספק טיפים כיצד להפיק את המרב מפייסבוק לעסק שלך. אנו גם נעזור לך להחליט אם עליך לשכור תמיכה חיצונית, ולהסביר את הפרטים הכרוכים בכך.
למה אתה צריך להגדיר דף עסק בפייסבוק?
עם שני מיליארד משתמשים, התפוצה של פייסבוק היא נרחבת, ומאפשרת לעסק שלך להתחבר לקהל רחב ומגוון. זוהי גם רשת המדיה החברתית הפופולרית והמפורסמת ביותר
איך ליצור דף עסקי בפייסבוק
כאן אנו מספקים מדריך שלב אחר שלב להגדרת דף עסקים בפייסבוק.
שלב 1: הרשמה לדף עסקי בפייסבוק
ראשית, תזדקק לפרופיל אישי כדי ליצור דף עסקי. לאחר שתתחבר לפרופיל שלך, בצע את הפעולות הבאות:
- בחר 'צור דף'
- בחר 'עסק או מותג'
- השלם את שם הדף ושדות הקטגוריה
שלב 2: התאמה אישית של הדף שלך
השלב הבא הוא להפוך את הדף שלך לייחודי לעסק שלך. ישנן מספר דרכים שבהן באפשרותך לעשות זאת, כולל:
הזן את פרטי החברה שלך
יש למלא כאן את שם העסק שלך, את הכתובת הפיזית ואת פרטי הקשר המרכזיים האחרים שלך – כגון דוא"ל ואנשי קשר טלפוניים.
העלאת תמונת פרופיל ותמונת נושא
הקפד שיהיו תמונות בדף שלך, הן במקטעי הפרופיל והן במקטעי הכריכה. לוגו החברה שלך צריך להיות תמונת הפרופיל שלך. יש טווח גדול יותר לתמונת הנושא: אתה יכול לבחור מתוך תמונת צוות, תמונה של המיקום שלך, או משהו מקמפיין שיווקי שנערך לאחרונה, למשל. ניתן לגרור את תמונת הנושא למקומה כדי שתוכל למקם אותה בדיוק כפי שברצונך שהיא תופיע.
השלמת המקטע 'אודות'
באפשרותך להשתמש בסעיף 'אודות' כדי לספק פרטי קשר מרכזיים עבור החברה שלך, כגון מספר הטלפון או אתר האינטרנט שלך. באפשרותך גם להשתמש במקטע פרטי הדף כדי לכלול קטגוריות נוספות, כמו גם פרטי קשר מקיפים יותר, כגון שעות העבודה שלך.
עם זאת, הסעיף 'אודות' יותר מסתם ספריה – זה המקום ליידע אנשים מה אתה עושה. בנוסף, ככל שתספק יותר מידע, כך קל יותר למשתמשי פייסבוק למצוא את העסק שלך.
שלב 3: הוספת לחצן לדף שלך
לחצן מציע קריאה לפעולה (CTA) – דרך למשתמשים להתחבר לשירותים העסקיים שלך מדף העסק שלך בפייסבוק. זוהי תכונה חשובה – בלי אחד, אנשים יצטרכו לחפש ולמצוא קישור על ידי עזיבת הדף שלך, מה שאומר שאתה מאבד לקוחות לאורך הדרך.
באפשרותך להוסיף לחצן לדף שלך עם השלבים הבאים:
- לחץ על הסמל '+ הוסף לחצן', מתחת לתמונת הנושא בדף שלך
- בחירת לחצן מהתפריט
- השלם את ההוראות
- לחץ על 'סיום'
לאחר היצירה, ניתן לנסות את הכפתור כדי לראות אם הוא פועל – פשוט בחרו 'לחצן בדיקה'.
שלב 4: יצירת שם משתמש של דף
שם המשתמש בדף עסקי בפייסבוק הוא כתובת ה- URL של הדף שלך, אותה באפשרותך להתאים אישית כדי להתאים או לשקף את שם העסק שלך. שוב, זוהי דרך מרכזית להפוך את דף הפייסבוק שלך לספציפי לעסק שלך, ולהפוך את הדף שלך לקל יותר לאיתור.
כדי ליצור שם משתמש של לדף עסקי בפייסבוק:
- בצד הימני של הדף, בחר 'צור דף @Username'
- הקלד את שם המשתמש שבחרת
- לחץ על 'צור שם משתמש'
שים לב שאם שם המשתמש הרצוי כבר נלקח, או שאינו זמין בדרך אחרת, יהיה עליך ליצור שם משתמש אחר, תוך התחשבות בהנחיות שם המשתמש של דף הפייסבוק.
ראוי לציין שייתכן שלא תוכל לבחור שם משתמש בדף באופן מיידי. כמו כן, אם אינך משתמש בדף שלך באופן קבוע, ייתכן ששם המשתמש של הדף יוסר.
שלב 5: יצירת הפוסט הראשון שלך
כעת, כשהדף שלך מוגדר, השלב הבא הוא לפרסם את הפוסט הראשון שלך! להלן, אנו מציעים כמה טיפים מובילים על מה שתרצה לכלול.
פוסט ראשון אידיאלי הוא:
- קצר – ברוכים הבאים משתמשים לדף שלך, ולהציע מושג מה הם יכולים לצפות למצוא
- מושך את העין – לכלול אמוג'ים או מדיה אחרת, כגון תמונות (למשל תמונת צוות או מוצר), כדי למשוך תשומת לב
כמו כן, כלול קישורים לאתר העסק שלך, כדי שאנשים ידעו היכן עוד למצוא את העסק שלך ולקבל מידע נוסף עליו.
שלב 6: הזמנת אנשים לסמן לייק בדף שלך
עכשיו, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על בניית הקהילה שלך. השלם את הפעולות שלהלן כדי להזמין אנשים לסמן לייק בדף שלך:
- מהדף שלך, לחץ על 'קהילה' בצד ימין (שים לב שייתכן שיהיה עליך ללחוץ גם על 'ראה עוד')
- בחר באפשרות 'הזמן את חבריך לסמן לייק…' בצד ימין של הדף
- חפש לפי שם ובחר 'הזמן' לצד שמו של האדם שברצונך להזמין
לאחר שתתחיל לשתף פוסטים בדף עסקי בפייסבוק, אנשים עשויים להגיב להם. זה גם מציע דרך להזמין אנשים לסמן לייק בדף שלך.
כדי להזמין אנשים שהגיבו לפוסט:
- עבור אל הפוסט
- בחירת המקטע 'תגובות'
- בחר משתמש ולחץ על 'הזמן' לצד שמו
שלב 7: לקיים אינטראקציה עם משתמשי פייסבוק אחרים
התקשרות עם משתמשי פייסבוק אחרים היא חלק מרכזי בשימוש בפלטפורמה. כמה דרכים לעשות זאת כוללות שיתוף תוכן ותגובה לתגובות – פרטים נוספים על כך בהמשך.
איך להפיק את המרב מדף העסק שלך בפייסבוק
במקטע זה, אנו מזהים כמה מהדרכים הטובות ביותר לנהל דף עסקי בפייסבוק.
מטב באמצעות מילות מפתח הממוקמות אסטרטגית
שימוש במילות מפתח שממוקמות אסטרטגית בדף הפייסבוק שלך הוא דרך מרכזית למטב אותו, במטרה להגדיל את התנועה והעוקבים – כמו גם לשפר את עמדות דירוג החיפוש. מילות מפתח הן מרכיב מכריע במיטוב מנועי חיפוש (SEO).
חלק מהמקומות הטובים ביותר לכלול מילות מפתח נמצאים בכותרת או בשם של הדף שלך, כמו גם בסעיף כתובת URL ו'אודות'. כמו כן, מקטע הכתובת יכול להיות שימושי במיוחד כדי לסייע לך לדרג באופן מקומי.
אזורים אחרים בדף שלך כדי לכלול מילות מפתח נמצאים באפליקציית 'הערות', כמו גם כמובן בתוכן שאתה מפרסם, כגון תיאורים, תמונות ועדכונים.
אתה יכול למצוא אילו מילים או צירופי מילים ליישם באמצעות כלי מחקר מילות מפתח. לחלופין, הקלד במנועי חיפוש כל שאלה שתוכל לחשוב עליה שהלקוחות שלך ישתמשו בהן כדי למצוא את העסק שלך.
הוספת פוסט מוצמד
אם אתה רוצה לשמור פוסט בראש ציר הזמן שלך, אז אתה יכול להוסיף פוסט מוצמד לדף עסקי בפייסבוק ישנן מספר סיבות לעשות זאת, כולל:
- הבטחת מידע מרכזי זה נראה בקלות
- הצגת קמפיין נוכחי
- הצגת השקת מוצר חדש
- קידום אירוע
- הפניית משתמשים לבלוג או לאתר שלך
איך להוסיף פוסט מוצמד לדף העסק שלך בפייסבוק:
- מעבר לציר הזמן של הדף
- מצא את הפוסט שברצונך להצמיד
- לחץ על '…' בפינה השמאלית העליונה של הפוסט
- בחר 'הצמד לראש העמוד'
איך אתה יודע אם פוסט הוצמד?
- הוא יופיע בחלק העליון של ציר הזמן של הדף שלך
- סמל סיכה כחול-לבן יוצג בפוסט
שים לב שתכונת הפוסט המוצמד אינה זמינה בצירי זמן אישיים של דפי פייסבוק.
הפק את המרב מהכרטיסיות
כרטיסיות מציעות דרך קלה יותר לניווט בדף עסקי בפייסבוק שלך, ויכולות לסייע בשיפור מסע המשתמש, וכן לספק מידע רב ככל האפשר בדף שלך. הדבר עשוי להיות שימושי במיוחד כאשר ברצונך לקדם מוצר או שירות מסוים.
ניתן למצוא כרטיסיות מתחת לתמונת הנושא בדף שלך. כמה דוגמאות לכרטיסיות כוללות את המקטעים אודות, אירועים ותמונות בדף שלך. יש גם אפשרות להוסיף לשונית המלצות או ביקורות – ניתן למצוא זאת בסעיף 'תבניות וכרטיסיות' בדף 'הגדרות'.
ניתן ליצור תוכן ואפליקציות מותאמים אישית גם במקטע כרטיסיות. לדוגמה, אם אתה מנהל מסעדה או עסק מזון אחר, באפשרותך לכלול כרטיסיית תפריט. עם זאת, תזדקק לידע הטכני כדי לעשות זאת – אחרת, תוכל לעבוד עם מפתח.
לאחר יצירת הכרטיסיות, באפשרותך לגרור ולשחרר אותן בסדר, דבר המאפשר לך לבחור את ארבעת המובילים המופיעים בדף שלך. באפשרותך לעשות זאת מהאפשרות 'ניהול כרטיסיות' בתפריט 'עוד' בדף שלך. שים לב שלא ניתן לשנות את שתי הכרטיסיות הראשונות, שתמיד יהיו הכרטיסיות 'ציר זמן' ו'אודות'.
אינטראקציה עם משתמשים
כמה דרכים לקיים אינטראקציה עם משתמשים כוללות:
- לשאול שאלות – זוהי דרך לערב משתמשים ולתקשר איתם
- מענה לתגובות – מענה לשאלות המגיבים עוזר להראות שיש אדם או צוות אמיתי שעובדים על הדף
- שיתוף ושימוש לייק בתוכן – על ידי היותו חבר פעיל בקהילת פייסבוק שלך, אתה יכול לעזור ליצור חילופי דברים בין העסק שלך ללקוחות שלך
- ניהול תחרות – קידום מוצר או סיוע בהגברת המעורבות בתחרות, אם כי הקפידו לבדוק את הכללים של פייסבוק לגבי הפעלתם
ניהול הערות
לאחר שתתחיל לבנות קהילה ולקיים אינטראקציה עם משתמשים אחרים בתדירות גבוהה יותר, סביר להניח שתתחיל לקבל כמה תגובות בדף שלך. יהיה עליך לנהל אותם, כך שתשמור על שליטה במה שקורה בדף שלך.
ישנם צעדים שניתן לנקוט כדי להבטיח שרק הערות רלוונטיות או שימושיות יוצגו, כמו גם לנקוט פעולה נגד הערות פוגעניות או בלתי הולמות. כמו כן, פייסבוק מציעה את האפשרות לחסום מילים ולהפעיל את מסנן הגסויות.
אבל זה לא רק הכרחי לנהל הערות שליליות – על ידי השתלטות על קטעי ההערות שלך, אתה יכול לעזור לספק חוויית שירות לקוחות מהנה בדרך כלל.
בנוסף, הוא מאפשר לך לשקף במדויק את המותג והאתוס שלך: כל דבר, החל מטון הדיבור וכלה בתזמון התגובות שלך עוזר לבנות את הקהילה שלך וליצור מערכת יחסים עם הלקוחות שלך. ואם הגרוע ביותר צריך לקרות, אתה יכול גם לעזור לנהל את הציפיות.
הנה כמה טיפים מובילים:
- בדיקת הערות בדף שלך באופן קבוע
- זיהוי הערות הדורשות פעולה
- הגב בהתאם
- סקירת כל צעד אחר שעליך לנקוט, לדוגמה החלפת פריט
כיצד לנהל הערות:
- מעבר למקטע 'הגדרות' בראש הדף
- מכאן, תוכל לאפשר או להשבית מבקרים לפרסם פוסטים בדף שלך
- בתוך כך, אתה יכול להחליט אם ניתן לפרסם פוסטים של תמונות וסרטונים, כמו גם אם יש לבדוק פוסטים של מבקרים לפני שהם מתפרסמים
שים לב שלא ניתן להשבית תגובות בפוסטים בדף עסקי בפייסבוק, אך ניתן להסתיר אותן או למחוק אותן בנפרד. לשם כך:
- עבור אל ההערה
- רחף מעליו
- לחץ על '…'
- בחר 'הסתר' (או 'מחק', אם ישים)
תצטרך לנהל תגובות באזורים מרובים בדף שלך, כולל פוסטים, תמונות וסרטונים. עם זאת, אזורים אחרים בדף שבהם הערות עשויות לכלול:
- ביקורות – משתמשים יכולים גם להגיב על ביקורות, אם כי ניתן לבטל ביקורות (אם הגדרת תכונה זו – שהוזכרה בסעיף הכרטיסיות לעיל). כדאי גם לזכור שביקורות עשויות לעזור לאנשים למצוא את הדף שלך
- מודעות – בעוד שאתה עשוי לחשוב שתגובות מיועדות רק לפוסטים, ייתכן שמשתמשים יוכלו להגיב על מודעות אם וכאשר אתה מפעיל אותן, לכן הקפד לנהל אותן בהתאם
בעת תגובה להערות, באפשרותך לבחור בתגובה ציבורית או פרטית. שים לב שאם תבחר באפשרות השנייה, היא תראה שההערה נענתה באופן פרטי. ייתכן שתרצה לעשות זאת בעת מעקב אחר שאילתת שירות לקוחות, לדוגמה.
הצטרפות לקבוצות
הצטרפות לקבוצות פייסבוק מאפשרת לך להתחבר לרשת ולשתף תוכן, כגון בתוך התעשייה שלך או עם מייסדי סטארט-אפים אחרים.
כאשר אתה תורם לדיון קבוצתי, הוא מאפשר לך למצב את העסק שלך כמובילה בתעשייה, למשל על-ידי תגובה לשאלות לקבלת ייעוץ או קריאות למומחים. בנוסף, זוהי דרך נוספת לקדם אירועים, מוצרים או שירותים.
כמו כן, כמו קבוצות ניתן להגדיר ציבורי, פרטי או סודי, שני הסוגים האחרונים יכולים לשמש כדי ליצור תחושה של בלעדיות.
כיצד להצטרף לקבוצות:
- מתוך הניוז פיד בדף העסק שלך, בחר קבוצות' – הוא יהיה בתפריט בצד הימני של הדף
- הזן מילות מפתח כדי לחפש את סוג הקבוצה שאתה מחפש להצטרף אליה. באפשרותך גם לחפש את שם הקבוצה אם אתה כבר יודע זאת. כמה רעיונות יכולים להיות לחפש את מה שרלוונטי לתעשייה או למוצר שלך, כמו גם אילו רשתות מקצועיות או איגודים מקצועיים ישימים
- לחץ על 'הצטרף לקבוצה'
- בחר את האפשרות להצטרף כדף העסק שלך
אמנם יש קבוצות רבות שם בחוץ, זה אפשרי ליצור משלך, המאפשר לך לפתח עוד יותר את הקהילה שלך ולזהות את עצמך או את העסק שלך כמוביל.
כיצד ליצור קבוצה:
- מדף הבית של הקבוצות, בחר 'צור קבוצה'
- השלם את השלבים שסופקו
- לחלופין, צור קבוצה על-ידי לחיצה על תפריט החץ בפינה הימנית העליונה לצד התראות הדף שלך
שקול Messenger for Business
אפליקציות Messenger הופכות לפופולריות יותר ויותר, לכן חשוב על השימוש בתכונה זו גם בדף העסק שלך בפייסבוק.
עם היכולת לקיים אינטראקציה עם הקהילה שלך בזמן אמת, Messenger מציע צורה אחרת של שירות לקוחות, כלומר העסק שלך יכול לספק עזרה בפלטפורמות נוספות.
Messenger יכול לשמש גם כדרך להגביר את המודעות למותג ואת התמיכה בחברה שלך. יש גם אפשרויות מתקדמות יותר, כולל שימוש בצ'אטבוטים ובבינה מלאכותית (AI) כדרך לקידום מוצרים.
כדי לאפשר הודעות:
- מעבר אל 'הגדרות' בראש הדף
- בחירת האפשרות 'כללי'
- חיפוש הודעות
- עריכת הגדרות
- סמן את התיבה 'אפשר לאנשים ליצור קשר עם הדף שלי באופן פרטי על-ידי הצגת לחצן ההודעה'
- שמירת שינויים
אם ברצונך להפוך את הפונקציה Messenger ללא זמינה בדף עסקי בפייסבוק, עליך לבטל את הבחירה בתיבה.
ניתן לשנות הודעות גם באמצעות המקטע הגדרות. לדוגמה, באפשרותך להשתמש במסייע התגובה כדי להגדיר הודעות מיידיות או טקסט ברכה.
הודעות מיידיות מאפשרות לדף שלך להגיב ברגע שהודעה נשלחת אליו, כגון אישור קבלת הודעה.
כיצד להגדיר הודעות מיידיות:
- מעבר אל 'הגדרות'
- בחר 'העברת הודעות'
- בחר כן עבור 'העברת הודעות מיידיות'
- עריכת ההודעה לפי מה שברצונך לומר
- שמירת שינויים
הודעות ברכה מאפשרות לדף שלך לקיים אינטראקציה עם משתמשים לפני שהם שולחים הודעה.
כיצד להגדיר הודעות ברכה:
- מעבר לאותו מסייע תגובה כמו לעיל ('הגדרה' ולאחר מכן 'העברת הודעות')
- בחר כן כדי 'הצג הודעת ברכה של שליח'
- יצירת טקסט הברכה הרצוי עבור דף העסק שלך
- שמירת שינויים
ניתן גם להגדיר סטטוס עבור דף עסקי בפייסבוק שלך – לדוגמה, ניתן להגדיר אותו כ'לא נמצא' למשך עד 12 שעות. אפשרות זו שימושית עבור דירוג זמן התגובה, למשל 'מגיב מאוד', המוצג בחלק העליון של הדף. כדי להגדיר מצב 'לא נמצא':
- עבור אל 'תיבת דואר נכנס'
- בחירת סמל ההודעה עם הנקודה הירוקה
- בחר 'לא נמצא'